
Recenzja książki „Sell or be sold” Granta Cardone
📚 Książka Sell or be sold Granta Cardone.
Zachwyty, krytyka – słyszałem wiele sprzecznych opinii na jej temat.
Jaka jest moja❓
Sprzedaż made in USA
Autor przedstawia swoją receptę na sprzedaż. Sporo pomysłów i rad to autorskie pomysły Granta Cardone. Nie spotkałem ich nigdzie wcześniej.
Książkę rekomenduję dyrektorom sprzedaży i handlowcom, a także polskim przedsiębiorcom, którzy pełnią w swoich firmach również rolę handlowców.
Minusem książki jest duża ilość przemyśleń, a stosunkowo mało narzędzi, które można zastosować w sprzedaży – choć dla niektórych to może być plus.
Poziom książki jest nierówny – świetne rady przeplatane wydumanymi historyjkami zza wielkiej wody – niektóre bez szans na zastosowanie w polskich realiach.
Mimo minusów – zachęcam do przeczytania jako pozycję do przemyśleń nie tylko w zakresie sprzedaży, ale także warsztatu, nastawienia do pracy oraz poznania przeszkód, które handlowiec spotyka nieustannie na swojej drodze.
Sprzedaż – wybrane cytaty
-
- ZAWSZE, ZAWSZE, ZAWSZE zgadzaj się z klientem. To absolutnie najważniejsza i najczęściej łamana zasada sprzedaży. Jeśli chcesz porozumienia, musisz zgadzać się z klientem. Nie myl tej ważnej zasady ze starym powiedzeniem „klient ma zawsze rację”, ponieważ klient nie zawsze ją ma.
- Klienci nie dokonują sprzedaży sprzedaży, robią to sprzedawcy. Jeśli pozostawisz to Klientowi, niczego nie osiągniesz. Jeśli nie masz przed oczami wizji udanej sprzedaży, nie uda się. Musisz ujrzeć udaną sprzedaż, zanim do niej dojdzie. Widzieć, że ci się uda i widzieć oczami wyobraźni klienta, który wszedł w posiadanie twojego produktu i idzie z nim do kasy. Jeśli nie będziesz tego widział, to się nie wydarzy.
- Nikt nie wyda 200 tysięcy dolarów na coś, co jest warte 200 tysięcy dolarów. Klienci wydadzą 200 tysięcy dolarów, kiedy uwierzą, że dostają coś wartego znacznie więcej niż to, ile zapłacili.
- Głównym czynnikiem wpływającym na to, czy odniesiesz sukces jest twoja umiejętność wpływania na wynik poszczególnych wydarzeń.
- Najwspanialsze w strachu jest to, że nie jest prawdziwy. (…) Im więcej robisz tego, czego się boisz, tym odważniejszy się stajesz. Strach nie otworzy spadochronu.
- Co zrobić gdy ktoś oferuje gorszy/podobny/ taki sam produkt z niższą ceną ode mnie? A moje pytanie brzmi: A co z konkurentem, który ma lepszy produkt od Ciebie i też sprzedaje po niższej cenie!? Moja odpowiedź na taką sytuację to: Po co konkurujesz? Nie konkuruj, dominuj ze swoim produktem, firmą, osobowością i ofertą i niższą ceną. Żaden produkt nie pozostaje najlepszy wiecznie.
Co sądzisz o słowach autora, żeby zawsze zgadzać się z Klientem?