
Jak zapobiegać konfliktom? Moja zasada
🪂 Mam jedną bardzo ważną zasadę…
W sprzedaży i ogólnie w komunikacji międzyludzkiej…
Pozwala mi tworzyć trwałe długotrwałe relacje i zapobiegać konfliktom…
Nawet jak wszystko jest pozornie „idealnie”, to pytam…
– Jak Pani ocenia naszą współpracę w skali od 1 do 10?
– Na 8. Panie Pawle.
– Bardzo dziękuję za tak dobrą ocenę, a co powinienem zrobić, żeby zasłużyć na 10❓
Zauważcie, że nie zadaje pytania „Dlaczego nie 10❓”, bo wtedy rozmówca mógłby albo zacząć krytykować, albo obawiał się mnie skrytykować.
Gdy pytam „Co powinienem zrobić, żeby zasłużyć na 10❓” proszę o konkretną informację zwrotną, w jakich aspektach mógłbym być jeszcze lepszy.
Po takim sformułowaniu pytania słyszę uwagi, których przeważnie rozmówca nie wypowie sam z siebie, bo czuje, że współpraca jest ok.
Jednocześnie będzie chciał się „czepiać”.
Ja uważam, że o najwyższy poziom współpracy trzeba się czepiać❗
Dotyczy to zarówno rozmów z Klientem, jak również relacji z pracownikami, jak i z Rodziną.
Słyszałem kiedyś mądre zdanie:
💥 To, że nikt się nie skarży, nie oznacza, że wszystkie spadochrony są dobre.
Co o tym sądzisz❓
Szukanie dziury w całym, czy skuteczna droga do unikania konfliktów❓