
Jak prowadzić marketing w firmie? Recenzja Książki „Marketing w…
Jesteś w nowym mieście. Potrzebujesz mapy…
Książka Marketing w Twojej firmie to „mapa drogowa” jeśli chcesz poznać miasto.
Zapraszam do przeczytania recenzji 👇
Porównanie z mapą drogową ma sens. Książkę szczególnie docenią osoby, które nie znają marketingu, albo zaczynają swoją przygodę zawodową jako marketerzy.
Jeśli zatem poruszasz się dobrze w mieście „Marketing”, znasz podstawowe pojęcia i tworzysz kampanię marketingowe – to NIE jest książka dla Ciebie.
Książka uzupełnia brakującą niszę na rynku – aktualnego, krótkiego podręcznika pt. „Marketing od podstaw”. Te które spotkałem dotychczas są albo już nieaktualne, albo to bardzo opasłe tomiska po 600-900 stron. „Marketing w twojej firmie” to solidny, krótki poradnik dla osób, które są laikami w temacie marketingu.
To aktualna mapa miasta, którego nie znamy. To mapa, która ma też skrócone opisy „atrakcji” w mieście, czyli narzędzi marketingowych.
Czytelnicy dowiedzą się z niej między innymi:
- O zasadzie pisania postów i wpisów na blogu, aby było ciekawie, praktycznie i aby pozycjonowanie też się zgadzało. Jest zatem sporo o Google Ads.
- Analityce w marketingu – jak sprawdzać słowa które są „na topie” i jak je właściwie dobierać do wpisu.
- Jest też o kryzysach przy prowadzeniu marketingu, jak im zapobiegać i jak łagodzić, gdy do nich dojdzie.
- Jak prowadzić profil Firmy w Social Mediach i czego potrzebujemy do budowania marki osobistej.
- Jest też rozdział o Influencer Marketingu i trendach w marketingu.
Na końcu książki jest ważny dodatek dla początkujących – lista kilkudziesięciu, a może i kilkuset narzędzi do wyboru, aby poprawić marketing w swojej firmie.
Doceniłem wartość tej książki, ponieważ mało wiem o marketingu i dopiero się wdrażam w ten temat. Myślę, że takie jak ja osoby dostrzegą wartość tej publikacji. Na pewno będę do niej wracał w kontekście narzędzi, które opisuje autor. Jednocześnie jeśli będę chciał wdrożyć, któreś z opisanych rozwiązań myślę, że będę potrzebował posiłkować się innymi publikacjami.
Podkreślam – książka to mapa, nie kompleksowy przewodnik.
Zachęcam do lektury!