
Dwa słowa, które zmieniają nastawienie do pracy
Mam dość, znowu skopałeś robotę❗ Ty naprawdę do niczego się nie nadajesz❗
Słyszeliście kiedyś podobne słowa❓ A może sami stosujecie taką komunikację❓
Dzisiaj o dwóch słowach, które zmieniają nastawienie pracownika do pracy. 👇
Uczymy się jak wprowadzać turkus w organizacjach,
Uczymy się jak wprowadzać Employee Advocacy,
Moim zdaniem, aby powyższe zaistniały potrzebny jest Zespół zgranych ludzi.
A zespołowi potrzebny jest Lider, dzięki któremu poczują radość z pracy.
Jak to zrobić… uczy dzisiaj Sir Alex Ferguson, oddajmy głos byłemu Trenerowi Manchesteru United:
„Nie wyciśniesz z ludzi tego, co najlepsze, jeśli będziesz ich walił żelaznym prętem. Uda ci się to natomiast, gdy zdobędziesz ich szacunek, przyzwyczaisz do zwycięstw i przekonasz, że potrafią grać lepiej. Nie przychodzi mi na myśl żaden menedżer, który osiągnął długotrwały sukces w napiętej atmosferze. Okazuje się, że dwa najbardziej skuteczne słowa to „dobra robota”. Umiejętne zarządzanie ludźmi polega właśnie na wydobyciu tych dodatkowych pięciu procent, których istnienia nawet u siebie nie podejrzewali”.
„Dobra robota”, tylko tyle i aż tyle.
Słowa oczywiście mają charakter przykładowy. Dla mnie jako pracownika, takie słowa dużo znaczą. Gdy je słyszę, to chce się chcieć.
Inspiracją do tego artykułu stała się rozmowa z kilkoma znajomymi. To solidni pracownicy i jednocześnie nie wszyscy mają wymierne wyniki swojej pracy i swojego zaangażowania w czasie pandemii.
Pytam ich, kiedy ostatnio Wasz Szef powiedział Wam miłe słowo – takie, które dało Wam siły do pracy.
Jeden z nich powiedział, że całkiem niedawno, niestety większość nie słyszała go co najmniej kilka miesięcy, a niektórzy w ogóle sobie nie przypominają takiej zwykłej pochwały.
Przeżywamy pandemię i są to czasy obniżonych morale u pracowników…
Szefie – jak chcesz, żeby pracownik dawał z siebie maksa w pracy, skoro słyszy od Ciebie tylko wydawane polecenia i krytykę❓
Kiedy Twój pracownik usłyszał od Ciebie ostatnio dobre słowo❓
A Ty Pracowniku, kiedy ostatnio powiedziałeś swojemu Szefowi, że doceniasz z nim współpracę❓
Jeśli nie przypominasz sobie takiej sytuacji, sięgnij po książkę Sir Alexa Fergusona. „Być Liderem!”.